Stockholm maraton

Idag på morgonen var det en hel del moln men vid ett-tiden så började himlen klarna upp och nu är det varmt och skönt ute.
Har varit ute i solen en stund och läst boken "Inte enklare än så" av Kajsa Ingemarsson, en bra bok som är skön att läsa...

Klockan två idag började Stockholms maraton. Såg när den första kvinnan kom i mål, på TV alltså, och det tog henne runt två timmar och fyrtio minuter cirka, minns inte tiden exaxt. :)
Jag drömmer om att få springa ett maraton, jag har alltid velat springa ett maraton men då måste jag träna enormt mycket. Det gäller att springa långa turer och det skulle jag säkert klara av men om jag har motivation vet jag inte riktigt. Det gäller att hitta motivationen och att fixa ett träningsschema också.
Sprang förra året Lidingöloppet, 15 km rundan, och det var kul men jobbigt på samma gång. Jag hade inte tränat mycket innan och det var ju inte så bra det. Det skulle ha känts mycket bättre om jag hade tränat en del och även sprungit långa turer innan.

Men, nu sitter jag här och är riktigt sugen på att köra ett maratonlopp. Funderar allvarligt på om jag ska börja träna inför ett lopp nu.... Hmmmmmm..
Låter väldigt frestande men det kommer att bli jobbigt och om jag ens kommer att genomföra alla träningar som behövs vet jag inte...

Paula Radcliffe - världsrekordhållare i maraton Paula Radcliffe - kvinnlig världsrekordhållare i maraton

Vill verkligen springa ett maraton!

Pussar

Kommentarer
Bambi skriver

KUL att du bloggar också :D ses imorgon, KRAMPEN, hoppas Grisbergska vinner :D Pusss

2006-06-05 @ 00:30:03
Towas skriver

Hihi, att köra ett maratonlopp vore inte så dumt´ det är upp till dig, men jag vet bestämt att du kommer att klara det.. Hoppas att vi ses snart, kram på dig, min lilla syster Jenny´

2006-06-05 @ 00:53:41
CrazySigge skriver

Naaajs :D

2006-06-05 @ 01:00:28
URL: http://yepp.blogg.se
Sarah skriver

Gör det! Det vore kul att pröva maraton, du kanske kan bara göra det en gång i ditt liv! ;)
Ja, nu är det sommar... yes säger jag bara!

puss

2006-06-08 @ 14:03:20
URL: http://q86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0